מקסימוםאורח חיים ובריאות

חופשה בחו"ל בהיריון: למה לא בעצם?

 נשים הרות רבות בוחרות לצאת לחו”ל לפני שמתחילה תקופת ההחתלה, וישנן רבות לא פחות, שמתחרטות על כך שנשארו בארץ. בא לך לטוס לחו”ל ואת מתלבטת בגלל ההריון? כדאי שתמשיכי לקרוא

עוד רגע החלום הופך למציאות והמשפחה מתרחבת. כמות הסידורים בלתי נתפשת ומרוב ריצות, בדיקות וקניות, את כמעט לא מוצאת זמן לנשום. זה בדיוק הזמן לצאת לחופשה בחו”ל.

 

תזמון זה עניין של טיימינג

מבחינת התזמון, הטרימסטר השני נחשב לעיתוי המושלם לטיסה לחו”ל. בסוף הטרימסטר הראשון רוב איברי העובר כבר מספיק מפותחים ובטרימסטר השלישי, הסיכוי לסיבוכים גבוה יחסית לשניים הראשונים. רוב הנשים ההרות מדווחות גם על עייפות גדולה יותר, שינויים במצב הרוח ובחילות בטרימסטר השני.

מעבר לכל זה, רוב חברות התעופה לא מאשרות לנשים הרות לטוס לאחר השבוע ה-36 (חלקן אפילו לאחר השבוע ה-32 או ה-28), וההגבלות נוקשות אף יותר כשמדובר בהיריון מרובה עוברים. בכל מקרה חשוב לברר מבעוד מועד את הנקודה הקריטית הזאת, אם הלידה כבר ממש מעבר לפינה.

 

לאן (לא) כדאי לטוס?

באופן עקרוני את לא צריכה להגביל את עצמך מבחינת יעד הטיסה. יחד עם זאת קחי בחשבון שטיסה של יותר מעשר שעות, לא ממש מומלצת עבור נשים בהיריון. כמו כן אם את מעוניינת לטוס ליעד אקזוטי, נמליץ לך להתייעץ עם רופא בנוגע לתרופות מיוחדות או חיסונים רלוונטיים. חשוב לדעת שישנם חיסונים ותרופות שלנשים הרות אסור לקבל וכדאי מן הסתם להיערך לכך מראש.

ההמלצה הטובה ביותר היא להימנע מטיסה למדינות עולם שלישי או לכאלו שידוע כי השירותים הרפואיים שלהן לא איכותיים במיוחד. ללא קשר ליעד הטיסה, בררי לפני היציאה מהארץ היכן ממוקם בית החולים הקרוב או היכן ישנן מרפאות שניתן לפנות אליהן במקרה של תסמינים הדורשים התייחסות. שמרי את פרטי ההתקשרות בארנק, לכל צרה שלא תבוא.

טיפים HACKS מעולים לטיסה לחול בהריון - הפניקס מקסימום

 

 

טיפים שיהפכו את הטיסה לנעימה יותר

הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לך לעבור את הטיסה בשלום:

  • הגיעי מוכנה. אין ספק שיש משהו קסום ומשחרר בחופשה ספונטנית, אבל גם אם בדרך כלל את אוהבת ללכת לאן שהרוח מובילה אותך, הפעם כדאי לעשות דברים קצת אחרת ול-ת-כ-נ-ן! מנעי מעצמך עוגמת נפש ולחצים מיותרים.
  • הכיני מסמכים בהישג-יד. כדי למנוע עיכובים בשדה התעופה, החזיקי בתיק היד מכתב מרופא הנשים שלך (בעברית ובאנגלית) שבו הוא מאשר שאת יכולה לטוס וכי ההיריון שלך תקין. מומלץ גם להצטייד בתיקייה הכוללת את כל מסמכי ההיריון, לרבות תוצאות האולטרסאונד האחרון.
  • הביאי איתך בקבוק מים וחטיפים קלים. רעב וצמא בהחלט יכולים להפוך את הטיסה לסיוט ואין סיבה שתסמכי בעיניים עצומות על טוב לבו של צוות המטוס.
  • מנעי נפיחות וכאבי בטן. התרחקי ממזונות “יוצרי גזים” כמו קטניות או כרוב, יממה לפני הטיסה.
  • תני עדיפות למושב ליד המעבר. במהלך הטיסה חשוב שתוכלי לקום מהמושב בקלות כדי להתמתח, ולאפשר לעצמך גישה נוחה לשירותים. באופן כללי מומלץ להימנע מישיבה ללא תזוזה במהלך הטיסה ונשים בהיריון באופן ספציפי צריכות להימנע מכך במיוחד. לכן צאי לסיבוב קצר במטוס מדי חצי שעה, זה חשוב למחזור הדם.
  • השאירי זמן לקונקשן. אם את לא טסה בטיסה ישירה, השאירי לך מספיק זמן להגיע לטיסת ההמשך (קונקשן). הדבר האחרון שאת רוצה שיקרה זה שתאלצי לרוץ בשדה התעופה עם מזוודה ובטן הריונית. קחי לך מרווח של שעה וחצי לכל הפחות, רצוי אפילו של שלוש שעות.

 

 

ביטוח נסיעות לחו”ל עם הרחבה להיריון

בדיוק כפי שאדם שמעוניין לעסוק בספורט אתגרי צריך להרחיב את הפוליסה הבסיסית של ביטוח נסיעות לחו”ל, כך גם נשים הרות צריכות לרכוש הרחבה להיריון. המטרה היא למנוע מצב שבו תצטרכי לשאת בהוצאות רפואיות לא צפויות במקרה של אשפוז בגין סיבוכי היריון. העלות של טיפולים שקשורים להיריון בחו”ל יכולה בקלות להגיע לעשרות אלפי דולרים כך שמומלץ ביותר שלא לקחת סיכונים מיותרים.

בדרך כלל ניתן לרכוש הרחבה לנשים הרות רק עד לשבוע ה-32 וישנן גם פוליסות שלא ניתן לרכוש אחרי גיל 42. כמו כן בהחלט יתכן שתתקשי לבטח את עצמך אם את נמצאת בהיריון בסיכון. אמנם לרוב תינתן האפשרות לרכוש הרחבה בכפוף לחיתום רפואי במצבים אלה, אך עלות ההרחבה תהיה גבוהה מהרגיל. החדשות הטובות הן שבסקר שבוצע על ידי Ynet, נמצא שחברת הפניקס מציעה את פוליסת ביטוח הנסיעות הזולה והמשתלמת ביותר.

 

טיפים מעולים לטיסה לחול בהריון - הפניקס מקסימום

 

קחי את זה בקלות

בחופשות בחו”ל כולנו רוצים להספיק לחוות ולראות כמה שיותר, אך בזמן ההיריון, עדיף שלא להגיע למצב בו בסוף היום תמצאי את עצמך עם “הלשון בחוץ”. בחרי לך מספר יעדים שווים במיוחד שאת לא מוכנה לוותר עליהם וותרי על כאלו שהם לא בגדר חובה. החליטי שאת מסיימת את היום בשעה מוקדמת יחסית עם ארוחה טובה באווירה רגועה ואפילו באמבטיה מפנקת. הרשי לעצמך לישון כמה שאת רק צריכה והימנעי מהליכות ארוכות מדי או מאתגרות מדי.   

 

אם את טסה עם המשפחה או עם החברות, זכרי שאת לא חייבת לקחת חלק בכל אחת ואחת מהפעילויות הקבוצתיות. אם למשל טיול אופניים הוא לא הדבר המתאים לך ביותר כרגע, קחי את עצמך למוזיאון, לבית קפה או לטיול רגלי ורגוע בפארק ופגשי את הקבוצה מאוחר יותר. הכלל החשוב ביותר הוא שתעשי רק מה שנוח ומתאים לך. הימנעי מעומס מיותר וזכרי שיש גם חיים אחרי ההיריון כך שמה שלא תספיקי הפעם, תוכלי להספיק בפעם הבאה. טיסה נעימה!