7 שאלות שכדאי לשאול לפני שרוכשים ביטוח לרכב

מדי שנה, ברגע הזה של חידוש הביטוח, כל שאנחנו מבקשים הוא לעשות את זה זריז וכמה שפחות כואב בכיס, לקבל את הפוליסה ולשכוח ממנה לעוד שנה תמימה. אבל, אם תחשבו לרגע לעומק על מה בעצם אנחנו משלמים ומה אנחנו מצפים בתמורה, אולי תשקיעו עוד טיפה מזמנכם למען סקר שוק קצת פחות שטחי. כן, אנחנו רוצים בין השאר לשלם כמה שפחות, אבל הקטע הוא גם לקבל בתמורה כמה שיותר.

אז: מי אנחנו? נהגים ובעלי מכוניות שמחדשים את ביטוח הרכב. ומה אנחנו רוצים? לדעת שברגע האמת – אם קמנו לגלות שעץ נפל על הרכב בסערה, אם הרכב מאחור הרס לנו את הטמבון בפקק ב-433 או אם נתקענו עם תקר בגלגל בדרך לחמת גדר – נקבל מענה מהיר, טיפול יעיל, שלא יהיו הפתעות או אותיות קטנות שלא שמנו לב אליהן. אנחנו משלמים ביטוח רכב כדי לישון טוב בלילה ולדעת שיש מי שיעזור לנו ברגע שנצטרך וידאג להחזיר את החיים למסלולם ועל הנתיב המהיר. אלה 7 הפרמטרים העיקריים שכדאי לברר בעת בדיקת ביטוח רכב שתעשו השנה לפני חידוש הביטוח המקיף לרכב שלכם. אנחנו מרשים לכם לגוון בסדר הבדיקות.

 

גובה ההשתתפות העצמית

בכל תביעת ביטוח רכב מקיף או צד’ קיים רכיב ההשתתפות העצמית. זהו הסכום המקסימלי שתשלמו במקרה של תביעה באירוע ביטוחי, כשאת יתרת סכום  התיקון משלמת חברת הביטוח. דמי ההשתתפות העצמית משתנים מפוליסה לפוליסה וניתנים לשינוי בהתאם לצרכים שלכם בעת רכישת פוליסת ביטוח רכב. חשוב להבין מה יהיה גובה דמי ההשתתפות העצמית שלכם ולדרוש, אם צריך, בהפחתה שלו (ועליה במחיר הפרמיה) בכדי לא לעמוד בפני תשלום חד פעמי שלא תוכלו לעמוד בו.

שימו לב האם ומהו הפער בגובה דמי ההשתתפות העצמית בין אם התיקון נעשה במוסך הסדר (ע”ע) או במוסך שאינו עובד עם חברת הביטוח.

 

מוסכי הסדר

כל חברות הביטוח עובדות בשיתוף עם מוסכים שונים ברחבי הארץ . השאלות שאתם צריכים לשאול הן האם אתם מחויבים לפנות את רכבכם למוסך הסדר, אילו הנחות או הטבות מתקבלות בטיפול במוסך כזה, האם חברת הביטוח משלמת ישירות למוסך (שבהסדר או שלא) או שהפיצוי מגיע למבוטח, שמשלם בעצמו במוסך? זאת כמובן בהתייחס גם לאופן תשלום דמי ההשתתפות העצמית, במקרה ואתם נדרשים לכך. אלה הפרטים הקטנים שיעשו את ההבדל בשעת צרה.

 

שירותי דרך וגרירה

כתוספת חשובה לביטוח המקיף או צד ג’ מציעות חברות הביטוח שירותי דרך לטיפול בתקלות במקום בו הרכב נמצא – נתקע בדרך או ממש מתחת לבית לאחר שלא הניע בבוקר. שירותי הדרך הם מעין מוסך נייד מאויש בטכנאי רכב שמגיע עד למקום ומבצע טיפול או תיקון מקומי – החלפת גלגל, הטענת מצבר בכבלים.

במקרה ולא ניתן לטפל ברכב בו במקום והוא נדרש להיגרר למוסך, גם שירות הגרירה כלול בפוליסת ביטוח הרכב.

 

כתב שירות לכיסוי שבר שמשות

כתב שירות לכיסוי שמשות יכול לבוא כתוספת לביטוח המקיף או צד ג’.

הפעלתו של כתב שירות השמשות –  אינה כרוכה בתשלום דמי ההשתתפות העצמית, אינה נרשמת כתביעה ולכן לא תגרום לעליה במחיר הפרמיה בעת חידושה. כשנגרם שבר לשמשה היא תוחלף באחת חליפית מאותו סוג ואיכות השמשה הקודמת ובעלת תו-תקן כנדרש בישראל.

 

גניבת הרכב

בשנים האחרונות ירד מספר גניבות הרכב בישראל. לאחר ששברנו שיאים ואף הופענו במעלה רשימות ה-OECD למדינות עם ריבוי גניבות רכב, הסיכוי נכון לשנת 2019 שהרכב שלכם ייגנב אינו בשחקים. אבל הוא עדיין כאן וקיים בדמותם של כ-11 אלף רכבים גנובים בשנה.

בעת רכישת הביטוח המקיף בדקו לגבי רכב חלופי במקרה של גניבת הרכב (כולל איזה סוג רכב הוא החלופי, איך תקבלו אותו ותוך כמה זמן). זכרו שמחיר הביטוח המקיף תלוי גם בסוג הרכב עצמו כולל אמצעי המיגון ומונעי הגניבות המותקנים בו.

חשוב לברר מול חברת הביטוח אילו תוספות מיגון נדרשות על ידה ואילו אינן בגדר חובה, אך יעניקו הנחה. וחשוב מאוד ושימו לב – ישנם תנאים ברורים לקבלת פיצוי בעת גניבת רכב ואם יתברר כי מדובר היה בפרצה הקוראת לגנב, אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא פיצוי.בנוסף, בדקו מה בדיוק כתוב ומצוין בסעיף הפיצוי בעת גניבת הרכב, גובה הפיצוי ועל פי אילו פרמטרים ולפי איזה מחירון הוא ייקבע.

 

ביטוח לתוספות

בהמשך לסעיף גניבת הרכב, נניח שהתקנתם ברכבכם מערכת סטריאו יקרה ומתקדמת, חשוב לוודא האם תהיו זכאים לפיצוי על אובדן תוספות מעין אלה. איזה ציוד נכלל כחלק מגניבת הרכב ואיזה לא יזכה לפיצוי בעבור היעלמותו.

 

רעידת אדמה

הביטוח המקיף מכסה עבור נזקי מזג אוויר כמו ענפים שנופלים בסערה, שיטפון שמזיק לרכב או אפילו התפרצות הר געש, דבר שלא קרה באזורנו משהו כמו מיליון שנה. דווקא רעידות אדמה לא התאחדו מעולם עם פוליסת המקיף ונשארו תוספת נפרדת לפרמיה. מאחר ואנחנו אזור מועד לפורענות בעניין זה, שווה לבדוק עלות מול תועלת מבחינתכם.

 

וסעיף נוסף חשוב: טוטאל לוס


זהו מצב רשמי של אובדן מוחלט של הרכב, שמוכרז אך ורק ע”י שמאי ומתקיים כשעלות התיקון של הרכב מגיעה לסכום שהוא למעלה ממחצית מערכו או כשמצבו אינו מאפשר תיקון שיחזירו למצב בטיחותי מלא. למשל, בעת פגיעה בשלדת הרכב (שאסי) נפגעת יציבות השלדה בעת תאונה ובכך רמת הבטיחות שלו והוא יוכרז כמצב אבוד.

סכום הפיצוי עבור רכב בטוטאל לוס מחושב על בסיס מחירון ידוע ומקובל, לרוב מחירון לוי יצחק, ומשתנים נוספים שמשפיעים על ערכו כמו קילומטראז’, תוספות מיוחדות, רמת גימור מיוחדת ועוד. השמאי מחליט על מצב טוטאל לוס לאחר חישוב ערכו של הרכב על פי המחירון לאחר הפחתת כל המשתנים הקיימים והרלוונטיים לרכב.

לסיכום, כל אחד מהסעיפים הנ”ל הוא אירוע שעלול להתרחש וכדאי לדעת כיצד הוא יטופל, כמה זה יעלה לכם אם בכלל ואיך הוא אמור להסתיים. תשאלו את השאלות הנכונות, תקבלו את התשובות הנכונות ותוכלו לדעת לא סתם מה בדיוק רכשתם, אלא שזה ביטוח הרכב המתאים ביותר לצרכים שלכם.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לביטוח הרכב

התקשרו 03-7141320
או היכנסו לאתר:
או פנו לסוכן הפניקס
7-questions-before-purchase