אם אני נהג חדש האם אני בהכרח גם נהג צעיר? ומה ההבדל בעצם?

בשעה טובה קיבלתם רישיון נהיגה, אבל החוק מטיל עליכם מגבלות מסוימות בתקופה הראשונה על הכביש. אם אתם בני פחות מ-24 יש מספר הגבלות נוספות. ריכזנו את כל מה שצריך לדעת כדי שתוכלו לנסוע לשלום.

בתום חודשים ארוכים של שיעורי נהיגה, בלימות פתאומיות של המורה, הוראות בלתי פוסקות ולימודים למבחן התיאורטי, אתם אוחזים סוף סוף ברישיון נהיגה. המפתח אל החופש, מבחינתכם. לא עוד תקפיצו אותי, תקחו אותי, תנו לי טרמפ על הדרך. משאירים את התחבורה הציבורית מאחור ופותחים פרק חדש בחיים.

אבל, לא כל כך מהר. אמנם למדת איך לנהוג ברכב, אבל אתם עוד לא באמת יודעים איך לנהוג בכביש וזה דבר אחר לגמרי. אתם עוד חסרי ניסיון בהתנהלות בכביש וברגעים מפתיעים לא בטוח שתוכלו להגיב בצורה הנכונה ביותר ובמהירות המרבית. לא בכדי, נהגים חדשים מעורבים יותר בתאונות דרכים מאשר ותיקים ביחס לחלקם באוכלוסיה.

וזו הסיבה לכינון הרישיון הדו שלבי לנהגים חדשים וצעירים. כמה חודשים של הסתגלות לכביש ביחד עם מלווה שהוא נהג ותיק יביאו אתכם להיות נהגים טובים יותר.

 

מיהו נהג חדש?

כל אדם שעברו פחות משנתיים מאז שעבר את הטסט נחשב לנהג חדש, ללא קשר לגילו. עליו להציב שלט צהוב ובולט על השמשה האחורית כי חשוב שהנהגים מסביבו ידעו ובתקווה שיהיו סבלניים יותר ומצפצפים פחות (לא שזה באמת קורה).

מעבר להתקנת השלט, שאם תתפסו בלעדיו תזכו לקנס של 250 ₪, על הנהג החדש קיימת הקפדה יתרה על מספר חוקי תנועה, שעבירה עליהן גוררת עונשים חמורים יותר מנהג ותיק. עבירה על חוקי תנועה אלה מסכנים אתכם באי חידוש רישיון ואף דרישה לביצוע מבחן תיאוריה או טסט בחדש. זאת כמובן מעבר לעבודה שאתם מסכנים את שאר המשתמשים בכביש.

בתום שנתיים מקבלת הרישיון אתם יכולים להסיר את השלט ולנהוג כאחד האדם.

 

מיהו נהג חדש צעיר?

נהג חדש צעיר הוא כל אדם שקיבל רישיון בטווח של פחות משנתיים וגילו בין 17 ל-24. מעבר להצבת השלט הצהוב וההקפדה על חוקי התנועה באופן מחמיר יותר, על נהג חדש צעיר חלות תקנות נוספות, להלן:

רישיון דו שלבי. אחרי שעברתם טסט אתם מקבלים היתר נהיגה זמני לתקופה של 6 חודשים. בתקופה זו עליכם לנהוג כשנהג ותיק יושב לצדכם ברכב ומלווה אתכם. תקופה זו נחלקת לשניים: בשלושת החודשים הראשונים עליכם לדאוג למלווה בכל נסיעה – ביום ובלילה. בשלושת החודשים הנוספים המלווה נדרש רק בשעות הלילה מתשע בערב עד שש בבוקר.

צבירת קילומטרים עם מלווה. עליכם לגמוע לפחות 50 ק”מ של נהיגה ביחד עם מלווה ברכב כך שלפחות 20 שעות מהן בנהיגה בדרך עירונית, 15 שעות בנהיגה בדרך שאינה עירונית ו-15 שעות נהיגה בלילה – בין השעות תשע בערב לשש בבוקר. מי יכול להיות המלווה? כל נהג מעל גיל 24 ועם ותק של לפחות 5 שנים כנהג. או בן 30 ומעלה עם ותק של 3 שנים על הכביש.

רק לאחר שצברתם את מספר הקילומטרים הנדרש והצהרתם על כך ביחד עם המלווה בפני משרד התחבורה, תוכלו לקבל רישיון קבוע – תוקפו יהיה עד שנתיים מיום שעברתם טסט.

הגבלה נוספת שנאכפת באופן מחמיר היא הסעת נוסעים – במהלך השנים הבאות ועד גיל 21 הוא רשאי להסיע עד 2 נוסעים בלבד, בכל שעות היום והלילה (אלא אם יושב ברכב מלווה העומד בדרישות הגיל וותק הרישיון).

אין ספק שכמעט כל נהג חדש וצעיר היה רוצה להיכנס לרכב, לאסוף את החבר’ה ולנסוע אל האופק, אבל הכביש הוא באמת מקום מסוכן וכאמור – לדעת להפעיל רכב אינו אומר שאתם יודעים לנהוג. ההקפדה על החוקים והתקנות הנ”ל יש בה בכדי להוריד את מספר תאונות הדרכים ובוודאי את מספר הנפגעים.

 

ביטוח רכב לנהג חדש

נהגים חדשים כאמור מעורבים יותר בתאונות דרכים ביחס לחלקם באוכלוסיה ולכן גם ביטוח רכב לנהגים חדשים הוא יקר יותר – חובה ומקיף גם יחד. זאת מאחר ועלות הפרמיה היא נגזרת של אופי הנהג וגם הרכב בו הוא נוהג. רוב הנהגים החדשים מצטרפים לביטוח הרכב של ההורים ומייקרים את הפרמיה הקיימת. אך בשנים האחרונות נכנסו כמה מוצרי ביטוח ייעודיים שמצליחים להפחית בעלויות.

מאחר ונהגים חדשים מבלים פחות על הכביש מנהגים ותיקים, מציעה הפניקס ביטוח רכב ייעודי שמשתמש באמצעי דיגיטלי המותקן ברכב. הרכיב מתקשר עם אפליקציה בסמארטפון של הנהג והוא למעשה מפעיל ומכבה את הביטוח בתחילה ובתום כל נסיעה. כך עלות הביטוח שלו תלויה בקשר ישיר בשימוש שלו ברכב.

הפרמיה של ההורים נשארת זהה, עליה מתווספות שעות הנהיגה של הנהג החדש בלבד ולא פרמיה כוללת נהג חדש ויקרה. ניתן להפחית כך בהוצאות ביטוח הרכב לנהגים חדשים וצעירים במאות ואף אלפי שקלים בשנה.

בתום כל חודש תקבלו סיכום של הקילומטרים שבוצעו בו ותשלמו בהתאם. במהלך החודש אפשר לעקוב אחר המספרים באפליקציה ולא זו אף זו – ניתן לראות את שעות הנהיגה, אירועים חריגים שהתרחשו במהלך הנסיעה ועוד.

זו נקודה סופר חשובה להורים המודאגים שיכולים כך לקבל מידע אמין על נהיגתם של הבן או הבת ולזכות בכך לקצת יותר שקט נפשי כשהם נותנים להם את המפתחות לרכב.

נהגים חדשים הם גם חדשים בעולם ביטוח הרכב. עליכם לדעת כי כל ביטוח רכב נשען על נתונים אישיים (גיל, ותק על הכביש, מגדר, ועוד), נתוני הרכב (מודל ושנה, ערכו של הרכב, קיומן של מערכות בטיחות אקטיביות ועוד), ועבר ביטוחי. עבר ביטוחי הוא רישום תביעות שנעשו לביטוח הרכב בשלוש השנים האחרונות. כשמוגשת תביעה היא נרשמת וגורמת להתייקרות הפרמיה בעת החידוש או רכישה של ביטוח חדש בתום התקופה הנוכחית.

חשוב לדעת כי ביטוח נהג צעיר הוא פוליסה נפרדת מהפוליסה של ההורים ורשום על שם הנהג עצמו, כך שבמקרה של תאונה ותביעת ביטוח לא תהיה השפעה על הפרמיה של ההורים בחידוש הביטוח, אלא רק על זו של הנהג הצעיר – התובע. זו נקודה משמעותית ואף בשורה של ממש לכל הורה שמצרף את הבן או הבת הנהגים הצעירים לפוליסת הביטוח שלו.

לפני שאתם רוכשים ביטוח רכב לנהג צעיר שווה לבדוק , לערוך סקר שוק והשוואת מחירים – מי מבין חברות הביטוח מעניקה את המחיר האטרקטיבי ביותר ביחד עם השירותים המתקדמים ביותר והפוליסה המקיפה ביותר. שימו לב גם מי מחברות הביטוח מעניקה שירותים דיגיטליים וישירים במקרה של תאונה ומי המובילה בדירוג השירות של משרד האוצר. פוליסה נכונה היא לא רק הגנה משמעותית, אלא גם מעטפת של שירות ושקט נפשי.

רוצים לדעת אילו ביטוחי רכב מתאימים לכם?
התקשרו 5432* התקשרו או השאירו פרטים:

או פנו לסוכן הפניקס
new_vs_young_driver