היתרונות והחסרונות שבהחזקת שני רכבים במשפחה

האיש בעל אוסף המכוניות הגדול בעולם הוא חסן אל-בולקיה, סולטן ברוניי. 7,000 מכוניות חונות אצלו בגראז’ ביניהן כמובן היקרות ו/או המהירות בעולם, חלקן ענתיקות וחלקן שיא הטכנולוגיה, כיאה לסולטן. ברוניי שוכנת בדרום מזרח אסיה, היא קיבלה עצמאות ב-1984, יש לה הרבה נפט ופחות מחצי מיליון איש ואישה באוכלוסייתה. שווה לזכור במשחק “ארץ עיר” המשפחתי הבא שלכם באוטו בדרך לאילת. צי המכוניות השני הגדול ביותר שייך לאחד השייחים ממשפחת המלוכה של אבו דאבי והשלישי שייך למנחה הטלוויזיה האמריקאי, האיש והסנטר המפורסם, ג’יי לנו.

בכל אופן, בעוד אחדים שוקלים באיזה דגם, צבע, נפח מנוע ומצב רוח הם קמו הבוקר, הנה חלקנו מתלבטים אם כדאי לקנות רכב שני למשפחה העסוקה שלנו. רכב אחד נוסף למענו אנחנו חושבים ומחשבים יתרונות וחסרונות, צרכים מול הוצאות. וזה הרי הסיפור כולו – צרכים מול הוצאות. זוג הורים עובדים, ילדים בגילאים שונים שצריכים הסעות וכאלה שכבר לוקחים את האוטו ולהנדס את כל האופרציה הזאת ברכב אחד? לא עניין פשוט כל כך. כן, זה באמת לא עניין של פינוק ואף אחד לא פוצח בתחביב ואוסף, זה עניין של צרכים ומספר שעות ביממה.

הרכב השני מאפשר להורים להגיע לאזורי תעסוקה מרוחקים יותר, לקבל עבודות באזורים שהתחבורה הציבורית אליהם היא בלתי אפשרית. וכשעוד בן או בת משפחה מקבלים רישיון הדינמיקה סביב הרכב משתנה לחלוטין. מעכשיו יש עוד אחד “שצריך את האוטו הערב” או אחת ש”חייבת את האוטו היום” ולחץ נוסף יושב על הרכב היחיד ובעיקר על בעליו – ההורים. אבל, היי! ממש אחרי תקופת הליווי במהלכה טרמפיסטים הם מחוץ לתחום, הרכב השני יאפשר למשפחה כולה לנצל את בעלי הרישיון הצעירים באי אלו הסעות וסידורים.

בגדול, התחבורה הציבורית בישראל אמנם סבירה יותר מפעם, אבל היא מתקשה להוות אלטרנטיבה אמתית וכמה שאנחנו רוצים לחסוך בכסף וגם בזיהום אוויר, הרכב השני הוא עדיין הפתרון המועדף. הנה נתון שאולי יפתיע וגם ירגיע אתכם, כמעט 40% מבתי האב בדנמרק מחזיקים בשתי מכוניות. אופניים, תחבורה ציבורית ואנשים ששומרים על הסביבה הם האסוציאציות הראשונות של רובנו, כשהשם דנמרק עולה. פחות מתארים לעצמנו שני אנשים שיוצאים מאותו בית ונכנסים לשתי מכוניות שונות בדרך לעבודה. ובכן, תתפלאו. בבריטניה הנתון הזה עומד על כ-30%.

 

רכב שני: ככה מורידים עלויות

הפרמטרים העיקריים שנרשמים בעמודת “חסרונות” בשאלה אם לקנות עוד אוטו למשפחה הם בסופו של דבר כלכליים ברובם. עלויות הרכישה, דלק, ביטוח ותחזוקה שנכנסות למחזור ההוצאות החודשי המשפחתי. הדברים שתכתבו בעמודת היתרונות  אינם גשמיים – עצמאות, נוחות ואפשרויות תנועה ושיפור ברמת החיים המשפחתית אינם דברים שאפשר לאחוז בהם, אבל לעיתים אפשר לקנות אותם בכסף. וזהו הרכב השני. אז איך אפשר להוריד בעלויות שלו?

 

 רכב שני קטן ומיד שניה

חשבו על הצרכים שלכם בהתייחס לרכב השני. הוא יכול להיות קטן יותר, הוא יכול להיות פחות חדש, פחות מפואר ופחות יקר. בקיצור, רכב קטן ביד שנייה עם קילומטרז’ נמוך ועדיף משנת 2018 הוא פתרון טוב. רכב שעלה לכביש בשנת 2018 יהיה מצויד במערכת בטיחות אקטיבית וזה יתרון בטיחותי וגם מוזיל את עלות הביטוח השנתי. רכב כזה כבר איבד ממחירו המקורי כ-40% והפך להזדמנות בשבילכם, שלא לומר מציאה.

שוק היד שנייה הוא שוק אדיר עם מבחר עצום. אפשרויות המימון שפותחות בפני כל כך הרבה אנשים את האפשרות לקנות רכב חדש עובדת לטובת הרוכשים רכב מיד שנייה הן מבחינת ההיצע והמגוון והן מבחינת המחיר. וכדאי לזכור שרובן המוחלט של המכוניות בשוק הזה נמכרות מתחת למחיר המחירון.

 

 ביטוח רכב שני במשפחה

הביטוח לרכב שאתם עומדים לרכוש אינו זהה לפוליסת הרכב המשפחתי שלכם. ביטוח רכב שני במשפחה של הפניקס הוא מוצר בפני עצמו, שמתחשב בעובדה ששימוש ברכב הזה שונה הן במספר הנוסעים שישבו בו בד”כ והן מבחינת תדירות השימוש ולכן יש לו פוטנציאל להיות זול יותר. שווה לעשות השוואת מחירים וחברות ולבדוק מי מציעה ביטוח שמותאם לרכב השני במשפחה. עלות ביטוח רכב שנתית מגיעה לכמה אלפים ואפשר לחסוך ממנה מאות רבות ע”י בחירת המוצר הביטוחי הנכון.

פוליסת הביטוח לרכב שני במשפחה תלויה בכך שהרכב העיקרי הוא רכב צמוד מטעם העבודה והוא שמשמש למרבית הנסיעות המשפחתיות. בהגדרה הרכב השני נועד לשימוש משני ולמטרות פרטיות וחברתיות בלבד וינהגו בו נהגים מעל גיל 24 ועם ותק נהיגה של שנה ומעלה. הפוליסה כוללת כיסויים כמו נזקי מזג אוויר וגם רעידות אדמה, כיסויים לתוספות כמו מערכות סטריאו וניתן להוסיף לה שירותי דרך וגרירה, כיסוי שמשות וכדומה, כמו בפוליסת ביטוח רכב רגילה.  

אם הרכב השני מצויד במערכות בטיחות אקטיביות למניעת תאונות כמו מובילאיי, תהיה לכם הנחה בביטוח החובה. אם אתם רוכשים רכב ישן יותר ללא מערכת כזו, שווה לבדוק התקנה עצמאית של מערכת בטיחות שתוזיל עלויות שנתיות. אם הרכב השני ייועד לנהגים נקובים בלבד – ששמם נקוב בפוליסת הביטוח ומלבדם לאיש אסור לנהוג ברכב, תשלמו פחות מרכב שכל אחד רשאי לנהוג בו.

אם יש לכם נהג צעיר במשפחה שווה לבדוק לגביו ביטוח רכב לנהג צעיר, שמחושב לפי קילומטרז’ ושימוש רק בזמן שהצעיר מאחורי ההגה ובכך מוזיל משמעותית את עלות הפרמיה שלו. זוהי פרמיה נפרדת לגמרי לזו שלכם והוא יכול למעשה לנהוג בכל רכב בבעלות המשפחה. במקרה של תאונה ותביעת ביטוח, הפרמיה שלכם לא תושפע מכך ולא תתייקר.

 

חסכוני בדלק ומותאם לצרכים

רכב שני במשפחה הוא באמת לא המקום לקפוץ מעל הפופיק, אלא להיפך. לחשוב פונקציונלית, רציונלית וכלכלית ולקנות את המכונית שתספק את הצרכים של המשפחה, גם אם היא לא חלומו של כל נהג וממש לא בצבע המתאים. מכוניות קטנות הן חסכוניות יותר בדלק והמנועים של השנים האחרונות הם חסכוניים יותר וחזקים יותר, רכב שמור במצב מכני טוב בן שלוש עד חמש שנים ימשיך להיות חסכוני יותר בצריכת הדלק שלו ואתם תרגישו – או שלא תרגישו  – את זה בכיס.

וכשאתם כבר עומדים מול כמה אופציות, שווה לבדוק האם יש ביניהן פערים במחיר הביטוח, מה שיוכל לעזור לכם להכריע את הכף. עלות ביטוח רכב היא עניין שמשתנה מחברה לחברה ממכונית זו לאחרת ובין מאפיינים שונים של נהגים. בעזרת הטיפים לעיל תוכלו לשחק עם הנתונים ובכך עם המספרים – כאמור, מי ינהג בכל אחד מרכבי המשפחה ואילו שימושים יהיו לכל אחד מהרכבים יכול להשפיע על מחיר ביטוח הרכב השנתי שלכם.

לסיום , אחרי שהפחתנו בעלויות, אפשר להגיד שהיתרונות עולים על החסרונות ולסכם שיש דברים שלא יסולאו בפז. ביניהם, מילוי צרכים של משפחה שלמה, נוחות, עצמאות וחופש תנועה. הרכב השני הוא עליה ברמת החיים של כל בניה ובנותיה. משתנים לחצי הבוקר בדרך החוצה, משתנות שעות אחה”צ והערב, כשכל אחד לאיסופיו ועיסוקיו ורווחה פושטת ברחבי הבית. זה אולי לא צי המכוניות שלחמתם עליו בילדות, שכלל הרבה אדום ושחור ואחת בצהוב, אבל זה כבר יותר קרוב.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לביטוח הרכב

התקשרו 072-331-9944
או היכנסו לאתר:
או פנו לסוכן הפניקס
second-car-pros-and-cons