החורף בשיאו: כך תהיו בטוחים שהדירה שלכם מוגנת ומבוטחת מפני נזקים

הסופה הראשונה של החורף הביאה איתה מסר ראשון – כדאי לכם לוודא שהדירה שלכם מוגנת מפני הנזקים הקשים של החורף – נזקי מים, רטיבות, איטום, ברקים ועוד. בין אם מדובר בדירה חדשה או בית ישן, אין אחד שמוגן כליל מפני פגעי מזג האוויר ולכן מומלץ לנקוט בפעולות מנע שיסייעו להתמודד עם הנזקים.

אז רגע לפני שאתם נכנסים לרשימת הנפגעים, כדאי לקרוא וליישם את ההמלצות להגנה מפני החורף, כפי שמופיעים בכתבה לפניכם.

נזקי מים ורטיבות – הצרה הגדולה של החורף

מי מאיתנו לא חווה זאת ברמה האישית – רטיבות, דליפות, איטום לקוי שגורם לחדירת מי גשמים לתקרה ולקירות הבית.

הסופה הראשונה של החורף הייתה משמעותית וחזקה, כאשר רבים גילו שביתם הוא לא בהכרח מבצרם. הבשורות הרעות הן שאין באפשרותנו לעשות דבר כדי לשנות את מזג האוויר, אך הבשורות הטובות שאתם ממש לא ברווזים במטווח.

כיום ניתן ורצוי לעשות סדרה של פעולות שיהפכו את הבית למוגן ובטוח מפני נזקי החורף ובמקביל לתת לכם את השקט הנפשי והמעטפת להתמודד נכון במקרה של נזקים. אז רגע לפני שהחורף פורץ אלינו בסערה נוספת – בואו וניערך לכך בהתאם – מבחוץ פנימה.

 

מגנים על הבית מבחוץ

  1. בדיקת מרזבים: עלינו לוודא כי קיימת זרימה תקינה של מים אל הניקוז מהמרזבים וזאת, בכדי למנוע שלוליות המגבירות את הסיכוי לרטיבות ולנזילות. הקפידו לבדוק את הפתח העליון וכן את הפתח התחתון.
  2. איטום הגג: הגג היא נקודת תורפה בחורף בגלל החשיפה הישירה שלו לגשם. לשם כך מומלץ לוודא, עוד בעונת הקיץ, כי הוא אטום היטב ובמידת הצורך אף להזמין איש מקצוע לכך אם צריך.
  3. סריקה למציאת חורים בקיר וטיפול בהם: מומלץ לסרוק את הקירות החיצוניים של הבית ולוודא כי לא קיימים חורים או סדקים, ובפרט בכל הקשור לחלונות וארגזי תריסים המוכרים כנקודות תורפה דרכן חודרים מים, רטיבות וקור. אם מדובר בבית ישן אולי הגיע הזמן לשקול להזמין ציפוי חוץ שמועיל באיטום החיצוני של המבנה.

מגנים על הבית מבפנים

  1. הופעה של כתמי עובש ורטיבות: אלה נוצרים בעיקר עקב איטום לקוי של המבנה. חשוב לציין כי ניתן לבצע טיפול מקומי וזמני במקרים של עובש ורטיבות, אבל הבעיה תפתר רק אם נאתר את מקור הרטיבות ונטפל בו. לאחר שמצאנו את מקור הבעיה, ניתן לנקות את האזור הנגוע בקיר עם מטלית ואקונומיקה וצביעה מחודשת של הקיר.
  2. מניעת רטיבות במערכת החשמל: באופן טבעי, מערכת החשמל בבית היא רגישה ומסוכנת אם חודרת אליה רטיבות. במקרה הטוב נסבול מנתיכים קופצים ונמצא עצמנו בעלטה ובמקרים הפחות נעימים קצר חשמלי יכול ליצור נזק משמעותי למוצרי החשמל בדירה.

נשרפו הפיוזים בשנה שעברה? דעו לכם שאתם בקבוצת סיכון שהדבר יקרה גם השנה ועל כן אנחנו ממליצים לקרוא לאיש מקצוע – חשמלאי שיערוך בדיקה מונעת בדירה. קרה ומצאתם עצמכם בהפסקת חשמל? תוודאו מראש כי תאורת החירום עובדת וכך תמנעו מגישוש באפילה בחיפוש אחר נרות.

  1. נוהל ברקים – בעת סופת ברקים חובה לנתק כל מכשיר חשמל שאינו הכרחי לפעילות הבית, לחילופין כדאי להשתמש במגן ברקים בשקעים של מכשירי החשמל הרגישים.
  2. תנורים ומפזרי חום – הקפידו על הנחיות הבטיחות לשימוש במכשירים אלה! לא הולכים לישון ולא יוצאים מהבית לפני שמוודאים כי המכשירים הללו מכובים וכמובן – אסור להניח עליהם חפצים מכל סוג.

האם ביטוח הדירה שלכם מתאים לחורף?

כדאי מאוד לעבור וליישם את הטיפים שהעלינו, אבל הכי חשוב ללכת על בטוח ולעשות ביטוח דירה מותאם אישית לנכס בו אתם גרים – קומה, גיל המבנה, תכולת הדירה, הדיירים ועוד. חברות הביטוח מציעות היום מגוון של ביטוחי דירה שנועדו להגן על מבנה ותכולת הדירה מפני סיכונים שונים, העלולים לגרום לנזקים משמעותיים. עבורכם זוהי פעולת המנע המתבקשת בידיעה שגם אם חלילה משהו יקרה – אתם מבוטחים.

ביטוח הדירה של חברת הפניקס – “הבית שלי” – נחשבת לאיכותית שבין הפוליסות המוצעות כיום ומקיפה כמעט כל נזק אפשרי שהחורף עלול להביא עמו, ואף מעבר לכך:

  • מענה מקיף מפני נזקי מים, טבע וחורף: סערה, סופה, שיטפון או רעידת אדמה המסכנים גם את תכולת הדירה וגם את המבנה עצמו. יש לוודא כי ההרחבה לסיכוני מים מופיעה בפוליסה שלכם.
  • נזקי אש כפגיעת ברק, התפוצצות או התלקחות.
  • פרי​​​צה או גניבה שמשמעותן אובדן של חפצי ערך, כסף מזומן, מכשירים חשמליים ורכוש.
  • ניתן להפוך את הפוליסה למקיפה עם ביטוח תכולת דירה, כאשר התכולה בהחלט יכולה להיפגע משמעותית במקרה של הצפה / שריפה.
  • תאונות הנובעות ממקורות חיצוניים כשיטפון או הצפה ממקור חיצוני, נפילת כלי טיס, התנגשות כלי רכב בדירה ועוד.
  • נזקים לצד שלישי כאורחים או עוברי אורח.
  • תאונות לעובדי משק בית המועסקים אצלכם.

בנוסף, החברה מציעה מסלול מהיר וידידותי לטיפול בנזק, היה וקרה. כל שעליכם לעשות הוא להוריד טופס תביעה מאתר הפניקס, למלא אותו באופן עצמאי או יחד עם נציג החברה, לשלוח חזרה בצירוף המסמכים הנדרשים. החברה מתחייבת כי עד 30 יום מיום הפניה, תקבלו תשובה מטעמה.

למשל, במסגרת טיפול בנזקי מים, הבעיה הנפוצה בחורף, למבוטחי הפניקס יש אפשרות לבחור מראש את דרך הטיפול בנזקים מסוג זה. אופציה ראשונה היא טיפול ותיקון הנזק באמצעות שרברב בהסדר מתוך רשימת שרברבים המוסכמים של החברה. אופציה נוספת היא טיפול ותיקון באמצעות שרברב כלשהו הנבחר על ידי המבוטח.

 

תגובה מהירה לנזקי מים

כלל ידוע – ככל שהטיפול בנזקי המים מתעכב, כך גדלים הנזקים וכן עלויות הטיפול. הפניקס מקפידה על תגובה מהירה לנזקי מים בדירה, באמצעות פניה לשרברב בהסדר החברה, כאשר תיקון הנזק יחל לא יאוחר משני ימי עבודה ויסתיים תוך זמן סביר. בנוסף, במקרה של צורך בתיקון חוזר תוך חצי שנה מהתיקון המקורי, לא ישלם המבוטח השתתפות עצמית.

ומה קורה אם הדירה מושכרת?

חוזה השכירות הסטנדרטי מתייחס לביטוח המבנה בלבד. המשמעות היא שכדאי לשני הצדדים, הן לשוכר והן למשכיר, להוסיף מרכיבים לפוליסת ביטוח המבנה. חברת הפניקס מציעה למשכיר  שהמבנה שייך לו, ביטוח צד שלישי ואם מדובר בבתים משותפים אז כיסוי לערך הקרקע.

לשוכרים, מציעה החברה ביטוח תכולה וביטוח צד שלישי, כדי להגן על עצמם טוב יותר מפני נזקים אפשריים, לתכולת הדירה או לצד שלישי.

 

לסיכום, רגע לפני שאתם מוציאים את הדלי שיאגור את הנזילה מהתקרה או מרחיקים את המיטות מהעובש והרטיבות – עשו את המעשה החכם והכינו היטב את ביתכם לחורף, שישאר יבש חמים ונעים.

נשמח לחזור אליך עם הצעה משתלמת לביטוח הדירה
התקשרו 072-331-1747 התקשרו או השאירו פרטים:

או פנו לסוכן הפניקס
apartment-winter-damages