שלא נדע: 7 מקרים שיכולים להרוס חופשה מושלמת

טיסה שמתעכבת, אובדן המזוודה, חוסר תשומת לב בכרטוס וכייסים. לפניכם כמה מקרים שיכולים להרוס את הרגע לו חיכינו זמן רב. איך מתמודדים איתם ואיך נערכים מראש?

תכננתם לצאת לחופשה חלומית. אנחנו ואתם יודעים שאתם זקוקים לזה מאוד, כמו אוויר לנשימה. אבל – כל חופשה מושלמת רצופה במכשולים פוטנציאליים. בכדי לוודא שאתם ערוכים ומוכנים לתקלות שיתכנו בדרך, ריכזנו עבורכם שבע תקלות מרגיזות במיוחד – איך מתחמקים מהן ואיך מתמודדים איתן בזמן אמת. זה הזמן לקרוא ולהפנים עוד בזמן תכנון החופשה ולפני היציאה לשדה.

1.עיכובים בטיסה

עיכוב בטיסה היא אחת התקלות הנפוצות והמתסכלות, בייחוד לאלו מאתנו שמרבים לטוס. התקלה הלא נעימה יכולה להחריב את החופשה לגמרי. במיוחד אם כתוצאה מעיכוב הטיסה אתם עלולים להחמיץ את טיסת ההמשך ליעד הנחשק.

מה עושים ברגע האמת: דעו לכם כי בארץ קיים חוק “שרותי תעופה” העומד לזכותכם ולפיו חברות התעופה מחוייבות לפצות אתכם, ממתן מזון ומשקאות ועד למימון של מלון או פיצוי כספי. במקרים בהם העיכוב משמעותי ולא מהווה מטרד קל, כדאי לעיין בחוק ולהכיר את זכויותיכם. הטיסה מתעכבת? הקפידו לתעד את העיכוב.

בהיערכות מראש: במקביל, אם אתם מזמינים טיסה עם קונקשן, ודאו כי יש מספיק זמן להגיע לטיסת ההמשך (שעה ומעלה) וגם הקפידו להכיר מראש את דרך ההתנהלות בתוך השדה. למשל, האם צריך לעבור בדיקות ביטחון נוספות? האם צריך לעבור בין טרמינלים וכו’.

 

2.האותיות הקטנות: מחיר הכרטיס לא כולל את המזוודה או carry on מתאים

עם העלייה בפופולאריות של הטיסות הזולות, רבים מגלים כי המחיר הזול צומח להיות יקר עם תשלום נוסף עבור מזוודה ושירותים נוספים. הקפידו להכיר את מדיניות הכבודה של חברת התעופה, עוד לפני הכרטוס. תקלה הנובעת מהיעדר היכרות מוקדמת עם המדיניות של חברת התעופה יכולה להיות מורגשת בכיס עוד לפני שהטיול התחיל.

מה עושים? אל תשאירו פתח להפתעות. ודאו מראש את מדיניות המטען, במיוחד בטיסות לואו-קוסט או חברות שלא טסתם איתן זמן רב. האם אתם זכאים למזוודה הנשלחת לבטן המטוס? האם ניתן לעלות עם carry on? מה הגדלים של התיק איתו עולים למטוס, וכו’.

 

3.אובדן המזוודה

נחתתם ביעד אבל המזוודה מבוששת להגיע.

מה עושים בזמן האמת: ניגשים לדלפק חברת התעופה בסמוך למקום איסוף הכבודה, ממלאים אחר טופס אובדן ומוודאים כי המדיניות המוסברת לכם ברורה. במרבית המקרים הכבודה תושב לכם כעבור 24 שעות ובחלק מהמקרים אתם זכאים לפיצוי לפי מדיניות החברה.

בהיערכות מראש: הקפידו לכלול את הכבודה שלכם בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל. בנוסף, הקפידו לכלול ביגוד ליומיים גם בתיק איתו אתם עולים למטוס. למניעת אי נעימות עד שתגיע המזוודה המיוחלת. במקביל, שמרו כל קבלה על רכישה שתבצעו עד שתגיע המזוודה (בגדים, מוצרי היגיינה ועוד).

 

4. מחיר המלון לא כולל מס

מצאתם מלון בדיל נהדר דרך אחד מאתרי ההזמנות ולפתע מתחוור לכם שהדיל פחות נהדר ממה שחשבתם והמחיר שהוצע לכם לא כולל מס.

בחו”ל אתם עלולים לשלם שני סוגים של מס – מס עירוני והיטל נוסף של המלון. הם כמובן משתנים בהתאם ליעד, אך בעת ההזמנה הקפידו לברר ולקרוא את האותיות הקטנות. בארץ, במידה שהזמנתם דרך אתר בינלאומי, תצטרכו לשלם תוספת מע”מ – 17% נוספים על המחיר – בעת הצ’ק אין.

מה עושים בזמן אמת: הבשורות הטובות הן שהודות לפעילות נמרצת של הרשות להגנת הצרכן שתבעה אתרים כמו בוקינג.קום על המהלך הלא חוקי של פרסום מחירים ללא מע”מ למלונות בישראל, המקרים האלה הפכו למוכרים יותר, אבל עדיין צריך לשים לב. אנו ממליצים לכם להעיר את תשומת לבה של הרשות שכבר הוכיחה שביכלתה להתמודד עם תופעות מעין אלה ולסייע לכם.

בהיערכות מראש: כאמור, קוראים את האותיות הקטנות. תמיד.

 

5.נגרם נזק לרכב שכור בחו”ל

הזמנתם רכב שכור ולרוע המזל עשיתם איתו תאונה או נגרם לו נזק אחר. מי נושא באחריות למקרה? ובכן, אתם. השאלה היא רק האם אתם מבוטחים.

מה עושים בזמן אמת: ראשית מדווחים לחברת ההשכרה ולמשטרה המקומית. אם האשמה לתאונה היא בכם, אתם תשאו בתוצאות התאונה ותשלמו על הנזק שנגרם, אלא אם יש לכם ביטוח מתאים.

בהיערכות מראש: במרבית חברות השכרת הרכב בחו”ל, ההשכרה כוללת ביטוח חובה עבור נזקי גוף, אך ודאו זאת בעת ההשכרה. במקביל, עליכם לדאוג לביטוח מקיף לטובת נזקי רכוש וצד ג’. בעת רכישת פוליסת ביטוח נסיעות, תוכלו לדאוג לעצמכם למעטפת מלאה עם סעיף מתאים לביטוח רכב שכור בחו”ל. אמנם הביטוחים לרכב שכור תמיד מקפיצים את מחיר ההשכרה (לעיתים פי 2), אך זה נותן ראש נקי ושקט נפשי לנסיעה.

 

6.גניבת המכשיר הסלולרי

נדמה שכיום אין יותר אירוע “הורס טיולים” מאשר זה. תופעת הכייסות ובייחוד כזו של טלפונים סלולאריים הפכה להיות נפוצה במיוחד בהרבה ממקומות העולם.

 

מה עושים בזמן אמת: ניגשים לסניף המשטרה המקומי וממלאים טופס תלונה, מבלי לפתח הרבה ציפיות להשבת המכשיר. בחלק מהמקרים משתלם לכם גם לבחון השכרה של טלפון חלופי או רכישה של אחר (אם כי תגלו שבמעט מקומות עלות הטלפון משתלמת יותר מאשר בישראל. תתפלאו).

 

7.חזרה מוקדמת ארצה בגלל מקרה חירום

הילד חלה, האמא לא חשה בטוב או משבר בעבודה מחייב את חזרתכם לפני תום החופשה. סיטואציה זו לא נעימה כפליים. ראשית משום שמקרי חירום אף פעם לא נעימים (רק בשורות טובות!) ושנית משום שנאלצתם לקטוע את החופשה וגם להפסיד סכום כסף ששולם מראש עבור שירותים שונים שאין בהם שימוש.

מה עושים בזמן אמת: בחלק מהמקרים אם אתם מבטלים מגיע לכם החזר כספי חלקי או מלא. אבל אל תבנו על זה (אלא אם מדובר בנסיעה ארוכה).. במקום, היינו ממליצים לכם לקרוא בעיון את הפסקה הבאה.

 

ביטוח נסיעות SMART TRAVEL של הפניקס – הפוליסה המבטיחה שקט מפני תקלות שהורסות חופשה

בכתבה ציינו 7 מקרים ועליהם אפשר להוסיף עוד הרבה אחרים. אמנם, אתם יכולים לסמוך על יד המקרה ולומר “לי זה לא יקרה”, אבל המציאות מוכיחה שהסתברותית – משהו בהחלט עלול לקרות.

חברת הפניקס משווקת את ביטוח הנסיעות הזול והמתקדם בשוק, המספק מענה כולל בפני מגוון תקלות נפוצות ומבטיח לכם החזרים כספיים או שיפוי במקרים שבהם אתם נאלצים לבזבז כסף, ממקרים של פגיעה בצד שלישי בתאונה, דרך מקרים של גניבה ועד לקטיעת החופשה עקב מקרי חירום ועוד.

הקדישו שתי דקות מזמנכם ורכשו את הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם, גם אם מדובר בסמוך לטיסה. כך וודאו כי אתם נוסעים בראש שקט ולא מוטרדים בגין טרדות או תקלות לא צפויות בנסיעה.

לקבלת הצעה משתלמת בביטוח נסיעות לחו"ל

התקשרו 072-331-0099
או היכנסו לאתר:
או פנו לסוכן הפניקס
travel_7-cases-that-can-ruin-a-perfect-vacation