כמה זמן יש לכם להגיש תביעת ביטוח דירה? ולמה חשוב לפעול במהירות

צרות רבות עלולות להתרחש בנכס שהשקעתם בו כל כך הרבה כסף, משאבים וזמן. במקרה של נזק, חשוב מאוד לבצע את פעולת תביעת הביטוח בזמן, במהירות, באופן מסודר, מתועד ומגובה במסמכים

צרות רבות עלולות להתרחש בנכס שהשקעתם בו כל כך הרבה כסף, משאבים וזמן. צינור מים שנסדק ומציף את הבית על רהיטיו, חפציו ומכשירי החשמל; מזג אוויר קיצוני שמביא לשיטפון או תנור החימום שגורם לשריפה; פורצים וגנבים שחומדים את תכולת הבית ועוד ועוד. לא פלא שרכשתם ביטוח דירה. אתם יודעים שרשת ביטחון כמו ביטוח היא מה שיכול להציל אתכם מבור כלכלי וממפח נפש רציני.

ביטוח הדירה למבנה ולתכולה מייצר כיסוי והגנה מפני מגוון אירועים שונים ומשונים (אתם מודעים לעובדה שאירוע כמו כלי טיס או חלק ממנו שנופל על הנכס שלכם הוא חלק מביטוח הדירה הבסיסי, כן?) והוא רשת ביטחון משמעותית ששומרת על הנכס מחד ועל הכיס שלכם מאידך.

סערות ומזג אוויר קיצוני הפכו לחלק מחיינו בשנים האחרונות והמומחים צופים להחמרה, רעידת אדמה היא דבר שכל הנוגעים בדבר טוענים שעוד יקרה פה במדינתנו השוכנת על השבר הסורי-אפריקאי, פורצים וגנבים עוד לא נעלמו מהעולם וצינורות, דודי שמש ומערכות אינסטלציה עוד ממשיכים להתפוצץ השכם וערב. כל אלו ועוד עלולים לפגוע הן במבנה והן בתכולתה של הדירה וכל אלו ועוד יכולים להיות מכוסים ומוגנים במסגרת ביטוח הדירה.

הנקודה החשובה היא לבצע את פעולת תביעת הביטוח בזמן, במהירות, באופן מסודר, מתועד ומגובה במסמכים וזאת בכדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם. הרי, למה רכשתם ביטוח?

 

חלון ההזדמנויות להגשת תביעת ביטוח דירה

תקופת ההתיישנות לתביעת ביטוח דירה היא 3 שנים ותביעות שמוגשות אחרי תקופה זו יידחו ע”י בית המשפט. גם אם הנזק ברור ומוצק חלה עליו התיישנות וזאת גם אם במהלך שלוש השנים הללו הוגש דיווח לחברת הביטוח ואף התנהל מולה מו”מ. אם התביעה עצמה מוגשת לאחר שלוש שנים מיום האירוע או התאונה היא תידחה מחמת התיישנות.

ומה שמדהים הוא, ששלוש שנים עוברות מאוד מהר. האירוע קורה ואתם עוד מתמודדים ואחר כך קצת דוחים ואוספים מסמכים אבל דוחים את שליחתם ולפתע מגלים שעברו להן שלוש שנים.

 

איך מגישים תביעת ביטוח?

קיימות מספר סיבות להגשת תביעת ביטוח דירה ובחלקן הפרוצדורה משתנה. בכל מקרה, ברגע שהתרחש אירוע שאתם סבורים שעליכם לקבל פיצוי בגינו, בדקו קודם את פוליסת הביטוח שלכם, את הכיסויים המצוינים בה ואת תנאיה.

שימו לב למשל, שנזקי מים שנגרמו כתוצאה מפיצוץ בצנרת אינם נכללים בפוליסת ביטוח הדירה הבסיסית. זוהי הרחבה של הפוליסה שמומלץ מאוד לרכוש ולמעשה מדובר במקרים והתביעות השכיחים ביותר בישראל.

במקרה של נזקי מים שדורשים טיפול מיידי, בדקו את הפוליסה שלכם שם נקוב שם החברה ופרטי ההתקשרות שלה המטפלת במקרים בשביל חברת הביטוח. במקרה אחר עליכם לפנות לחברת הביטוח, לדווח על האירוע ולתקשר עם שרברב מתוך רשימת ההסדר או להזמין שרברב פרטי. זוהי נקודה חשובה להתעכב עליה: ההחלטה למי לפנות – שרברב הסדר או פרטי – אינה נעשית לאחר המקרה, אלא בעת רכישת הפוליסה. זאת החלטה שכבר לקחתם למעשה ועכשיו עליכם לפעול לפיה.

כפי שהוסבר לכם בוודאי בעת הרכישה, הזמנת שרברב שעובד בהסדר עם חברת הביטוח היא הדרך המהירה והקלה יותר ובד”כ אינה מעורבת בהזמנת שמאי. במסלול זה אתם מתקשרים עם אחד השרברבים מתוך הרשימה והתשלום אליו נעשה דרך חברת הביטוח. אם בחרתם מראש להזמין שרברב פרטי, תעשו זאת לאחר שביררתם זכאותם לפיצוי, העברתם לחברת הביטוח צילומים של הנזק ותיאור מפורט של התיקון הנדרש. עליכם לצרף הצעת מחיר מפורטת של השרברב ופרטיו המלאים. תזמנו אותו לתיקון רק לאחר שתקבלו אישור מחברת הביטוח.

במקרה של פריצה וגניבה עליכם לדווח למשטרה בסמוך לאירוע ולהגיש לחברת הביטוח את טופס האישור על הדיווח שהגשתם. לאחר מכן יש לפנות למוקד התביעות ולערוך ביחד איתם בדיקה ראשונית של הפוליסה. בתום שיחה זו קיימת האפשרות שתחליט חברת הביטוח על מינוי שמאי שיבקר בדירה תוך זמן סביר ויעריך ויאמוד את הנזק.

דו”ח השמאי יוגש ביחד עם כל המסמכים הנדרשים לחברת הביטוח וזו מצידה תבצע בירור של התביעה ובדיקה של זכאותכם לתגמולי ביטוח על פי תנאי הפוליסה. תוך 30 יום מיום קבלת כל המסמכים הנדרשים תגיע הודעה מחברת הביטוח לגבי התביעה שלכם. הודעה זו יכולה להיות אישור זכאותכם לפיצוי, הצעה לפשרה, דחייה מפורשת ומנומקת או הודעה על המשך בירור והסיבות לעיכוב בטיפול.

אם קיבלתם הודעה על המשך טיפול תמשיכו לקבל הודעות בכל 90 יום לגבי סטטוס הפניה שלכם עד להודעה סופית על אישור או דחייה. אם חברת הביטוח מחליטה להסתייע במומחה חיצוני לצורך בדיקת המקרה, תקבלו על כך הודעה מיוחדת על מינוי המומחה, שמו ותחום ההתמחות שלו.

שימו לב, שבמקרה ואישרה חברת הביטוח כי אתם זכאים לפיצוי היא תודיע לכם האם היא מתכוונת לתבוע צד שלישי שגרם לנזק על גובה הפיצוי ששילמה לכם – למשל, אם מדובר בנזקי מים מצינור השכנים או נזקי אש משריפה שפרצה אצלם בדירה. במהלך כזה חברת הביטוח משתמשת למעשה בזכות השיבוב שלה ומבקשת להחזיר לעצמה את הסכום ששילמה מאותו גורם שהביא לנזק המדובר.

רוצים לדעת אילו ביטוחי דירה מתאימים לכם?

התקשרו 074-7311160
או היכנסו לאתר:
או פנו לסוכן הפניקס
when-apartment-insurance-claim