הכן גופך לקיץ: טיפים מרעננים לימים החמים

אין כמו הקיץ: הבילוי בחוף הים, האבטיח הצונן, החופש מהעבודה… אך כיצד מתמודדים עם החום הכבד ועם תחושת העייפות הנלווית אליו? כך תוכלו לעבור את הקיץ בשלום ולשפר את התפקוד הגופני בעונה החמה

שתו הרבה – החום הכבד הופך את הרגלי השתייה לחשובים במיוחד בקיץ – ולא רק בשל סכנת התייבשות. שתייה מרובה (של מים, אלא מה?), משפרת את התפקוד ואת היעילות לאין שיעור. על מנת להכניס את השתייה לשגרה היומית, מומלץ להחזיק בהישג יד (למשל על שולחן העבודה) בקבוק מים, ולהיעזר באפליקציה כמו Water Drink Reminder שתזכיר לכם לקחת לגימה במועדים קבועים. 

אחרי ששתיתם, אפשר לאכול… וכאשר אוכלים, מומלץ להקפיד על מנות קטנות. מדוע? ככל שהארוחה גדולה יותר, כך העומס על מערכת העיכול גדל ועמו גדלה האנרגיה המחממת. מאותה הסיבה מומלץ להימנע ממזונות חריפים, כדי להפחית את אפקט החימום. 

השתמשו במזגן של הטבע – דרך נוספת לצנן את הגוף (מעבר לרביצה מול המזגן), היא באמצעות המזון שאנחנו מכניסים לגוף. עפ”י עקרונות הרפואה הסינית, ישנם מזונות מקררים שמסייעים לצנן את הגוף ולכן אכילתם מומלצת במיוחד בימי הקיץ החמים. אילו מזונות נחשבים למקררים? למשל מזונות חיים שלא עברו בישול, משמע פירות וירקות טריים. גם עשבי תיבול דוגמת נענע או מנטה נחשבים למקררים. 

מזמינים אתכם לזוז! לאחר שבימי החורף הקרים היה קשה לזוז מהפוך, בקיץ יש לנו הזדמנות מצוינת לחזור לפעילות גופנית על שלל יתרונותיה. זו יכולה להיות הליכה בפארק, ריצה, אימון כוח או יוגה. הפעלת הגוף תמיד מומלצת ותורמת לבריאות – הבונוס בימי הקיץ הוא העלאת רמות האנרגיה והתמודדות יעילה יותר עם תחושת העייפות. 

מרחו קרם הגנה – חכמים מאתנו הזכירו כבר את “חכם בשמש”. לנו רק נותר להזכיר שחשוב למרוח קרם הגנה שיוצאים לשמש, להרכיב משקפי שמש ולצאת ככל הניתן ב”שעות בטוחות” שבהן השמש אולי קופחת – אבל קצת פחות. 

שיהיה לכולנו קיץ מהנה וגדוש באנרגיות!

רוצים לדעת אילו ביטוחי בריאות מתאימים לכם?
התקשרו 072-331-0806 התקשרו או השאירו פרטים:

או פנו לסוכן הפניקס
healt_summer_tips