5 דרכים לדאוג לעצמך במינימום מאמץ

איך לדאוג לגוף ולנפש גם בשיא השגרה הלחוצה? ריכזנו עבורכם 5 טיפים לשמירה על אורח חיים בריא במינימום מאמץ.

 

בלהט השגרה והמרדף המתיש אחר המשימות היומיומיות, הדבר האחרון שאנחנו חושבים עליו הוא איך לדאוג לעצמנו. החדשות הטובות הן שאפשר לשמור על הגוף והנפש באמצעות פעולות פשוטות לביצוע, במינימום זמן ומאמץ. ריכזנו כמה מהן עבורכם.

עייפים? מתקשים להתרכז? שתו מים!

זה אמנם נשמע טריוויאלי, אך אנשים רבים לא שותים מספיק, וחבל. כי שתיית 8 כוסות ביום מעלה את הריכוז, מחזקת את המערכת החיסונית, מפחיתה את רמות העייפות, מעלה את תחושת השובע, תורמת לשיפור התפקוד ואפילו מסייעת להאטת תהליכי ההזדקנות.

מול כל היתרונות האלה, ניצבת רק בעיה אחת: מי יזכיר לנו לשתות בין כל הריצות? הנה 3 דרכים שיזכירו לכם לשתות: האחת, הניחו בקבוק שתייה גדול מול העיניים בשולחן העבודה. השנייה, שתו במועדים קבועים – למשל לפני כל ארוחה. השלישית, הורידו אפליקציה דוגמת Aqualert או Water Drinking Reminder, שתזכיר לכם לשתות על סמך זמנים שהוגדרו מראש. והנה עוד יישום, הפעם לא דיגיטלי: על מנת לגוון ולהוסיף למים סגולות בריאותיות, אפשר לסחוט לתוכו מיץ לימון.

מתחשק לנשנש? אפשר גם בריא

לפעמים אנחנו לא ממש רעבים, אבל עדיין מתחשק לנשנש משהו טעים. ה”משהו” הזה לא חייב להיות חטיף מתועש, עתיר סוכרים, שומנים, מלחים ושאר חומרים משמרים. אפשר להכין מראש ולקחת לעבודה קופסה עם ירקות חתוכים מכל הסוגים וכל המינים. הם עשירי ויטמינים, דלי קלוריות – והכי חשוב: הם יאפשרו לכם לכרסם מינוס רגשות האשמה הנלווים. 

ומה עושים כשמתחשק חטיף מתוק? אפשר לאכול חטיפים מהטבע, כמו למשל תמר ואגוזי מלך.

הדרך אל האושר: שינה מתוקה

בעיות שינה מובילות לעייפות ועצבנות, שלא לדבר על השפעות ארוכות טווח כגון כאבי ראש, קשיי ריכוז, החלשת המערכת החיסונית ועוד. לעומת זאת שינה טובה ואיכותית מעלה את רמת החיוניות והפרודוקטיביות, ומאפשרת לנו להיות בשיא התפקוד. שינה מתוקה מושפעת משני פרמטרים מרכזיים: כמות ואיכות.

כמות – מספר שעות השינה הנדרש עומד בממוצע על 6-8 שעות בלילה. אך כפי שנראה מיד, לעיתים גם הקפדה על כמות שעות זו לא תספק מענה הולם לעייפות שאנחנו חווים. 

איכות – הכנה נכונה של הגוף, תסייע לכם ליהנות משינה ערבה: לשם כך כדאי להימנע מארוחות כבדות לפני השינה, שמכבידות על מערכת העיכול ופוגעות באיכות השינה. בנוסף, מומלץ להימנע משימוש בטלפון החכם או בטלוויזיה כשעה לפני השינה: מחקרים מגלים כי מכשירים אלו מפיצים אור כחול, שפוגע בהפרשת המלטונין (הורמון השינה).

צחקו, הכול לטובה

אם זה היה תלוי בנו, היינו כותבים מרשם של צחוק 3 פעמים ביום, לפני כל ארוחה. ומדוע? צחוק תורם להעלאת החמצן בגוף, מסייע להפחית את רמות המתח, משחרר אנדורפינים שמסייעים להתמודדות עם כאב – וזה עוד לפני שהזכרנו את ההרגשה הטובה שפושטת בכל הגוף.

ולכן תמיד מומלץ להכניס עוד מנות של צחוק לתפריט היומי, בין אם באמצעות הקלטת תכנית או קומדיה שגורמים לכם לחייך, ובין אם בחיפוש אחר בדיחה טובה בגוגל או בקביעת בילוי שבועי עם האנשים שגורמים לכם לחייך.

להקשיב למה שהגוף אומר

כשלגוף שלכם יש משהו חשוב לומר, כדאי מאוד להקשיב: בין אם מדובר בכאבי גב או בטן, בין אם מדובר בעייפות או חוסר אנרגיה ובין אם מדובר בחולשה כללית – הקשבה לתסמינים ובמידת הצורך ביצוע בדיקות, יכולים לסייע לכם לטפל ולעצור בשלב מוקדם בעיות בריאות אפשריות.

כפי שראינו, לא חייבים לשרוף הרבה זמן כדי לדאוג לעצמכם ולשפר את איכות החיים. מהיום גם לבריאות אפשר לדאוג במינימום זמן ומאמץ, באמצעות שירות סקר סרטן של הפניקס: השירות שכולל בדיקות לגילוי ואבחון מוקדם של מחלת הסרטן.

אבחון וגילוי מוקדם תורמים רבות להתמודדות עם מחלת הסרטן, ומכאן חשיבותם הגבוהה. שירות סקר סרטן של הפניקס כולל 22 בדיקות מקיפות למניעה ואיתור מוקדם של 11 סוגי הסרטן השכיחים. על מנת לסייע לך לשמור על בריאותך במינימום מאמץ, כל הבדיקות מתבצעות באותה קורת גג – במרכז המשולב לאבחון ומניעת סרטן בבית החולים איכילוב.

זכרו: לדאוג לעצמכם זו לא מילה גסה… 

תהיו בריאים!

רוצים לדעת אילו ביטוחי בריאות מתאימים לכם?
התקשרו 072-331-0806 התקשרו או השאירו פרטים:

או פנו לסוכן הפניקס
health_5_ways_minimum_effort