נגמרו התירוצים: 7 דרכים להיכנס לכושר גם כשאין זמן

רוצים להיכנס לכושר אבל היומן שלכם כבר באורך “מלחמה ושלום”? קבלו שבעה רעיונות ותרגילים להגברת קצב הלב גם אם אין לכם זמן לנשום

צפצפו על הפקקים: רוצו לעבודה

לבנימין דויד ממינכן נמאס יום אחד מהפקקים, אז מדי בוקר הוא נכנס לנהר ושוחה לעבודה.

נכון, הירקון אינו מומלץ לשחייה, אבל עם יד על הלב: כמה פעמים נתקעתם בפקקים וחשבתם לעצמכם, “הייתי מגיע מהר יותר ברגל”? תבדקו כמה זמן לוקח לכם להגיע לעבודה במכונית וכמה ברגל או באופניים, ובמקרים רבים תופתעו מהתוצאות.

כבר היום יש משרדים גדולים שמצוידים במקלחות. עובדים במשרד בלי מקלחת ופוחדים להגיע מסריחים לעבודה או רטובים מהגשם? ארזו תיק גב קטן עם בגדים להחלפה ודאודורנט ספריי גוף. או שפשוט תרוצו או תדוושו בדרך חזרה מהעבודה, ותשתמשו בתחבורה ציבורית בהלוך.

 

למעשה, כדאי לכם לפתוח מפה לפני שאתם מתחילים לרוץ או לדווש לעבודה באופן קבוע. לכו תדעו – אולי בדרך למקום העבודה שלכם יש מקלחות ציבוריות, כמו קאנטרי קלאב, מכללה או מכון כושר. חיפוש פשוט בגוגל יימצא לכם מכוני כושר שמציעים מינוי מקלחות בלבד למדוושים לעבודה.

נוסעים ברכבת? תמורת חמישה שקלים נוספים יישמרו לכם מושב. קנו שני מושבים ונצלו את המקום ואת הזמן לתרגילי כוח. זה הרבה יותר זול ממינוי לחדר כושר. אפשרות נוספת היא לעלות עם האופניים לרכבת – ובסוף היום לדווש חזרה, ומשם ישר למקלחת בבית.

 

די לרכל! נצלו את הפסקת הצהריים בעבודה

שמעתם שבתיה מכוח אדם שוב בהיריון? מזל טוב לבתיה, אבל באמת שאתם יכולים לנצל טוב יותר את הפסקת הצהריים שלכם. עזבו את הרכילות במטבחון ונצלו את הזמן למתיחות ולאימוני כוח.

נכון שבאירופה ובארה”ב הפסקות צהריים אורכות כשעה, ואצלנו אוכלים בחטף מול המחשב, אבל יש עוד דרכים להתחטב.

 

מחקרים חדשים מצביעים על קשר הדוק בין ישיבה ממושכת להשמנה, שלא לדבר על בעיות הגב שרובנו סובלים מהן. בני אדם, כך נראה, לא נולדו כדי לשבת תשע שעות מול המחשב. למעשה, כמה מהסופרים הגדולים בהיסטוריה – כמו ש”י עגנון וארנסט המינגוויי – כתבו בעמידה. התקינו לעצמכם כן למחשב ועבדו כשאתם ממוקדים, בריאים ורזים יותר.

אפשרות נוספת היא לעשות מתיחות בקיוביקל. הכניסו את הקולגות למשטר אימונים פשוט של רבע שעה ביום – מבלי להחליף בגדים ומבלי לצאת מהמשרד. חפשו office workout ביוטיוב ותופתעו מהתוצאות.

 

ילדים זה שמחה? גם משקולות

אם אתם הורים צעירים, כנראה שאין לכם זמן ללכת למכון כושר. עם כל האהבה שלנו אליהם, ילדים קטנים הם נטל גדול. ידעתם שנטל היא מילה נרדפת למשקולת? קנו עגלת ג’וגינג וצאו לרוץ, הילדים יעופו על זה. בארה”ב מקובל שאימהות צעירות מתאגדות בחבורות ריצה, ויוצאות לרוץ יחד בפארק עם עגלות הג’וגינג והקטנים. כמו תמיד, קבוצת חברות תוסיף למוטיבציה ולמשמעת.

 

אפשרות נוספת היא להכניס את הפשושים שלכם למנשא קדמי ולהשתמש בהם כמשקולת. עמדו עם המנשא כשהרגליים שלכם פשוקות מעט. נשפו אוויר וכרעו לאט, כאילו אתם מתיישבים אט אט על כיסא דמיוני. כשאתם מגיעים לברכיים מכופפות לגמרי, חזרו לנקודת ההתחלה (לאט לאט). כוונו לשלושה סטים של 12 כריעות.

אהבתם את התרגיל? חפשו בגוגל תרגילים דומים. יש היום מדריכות כושר שמתמקדות בתרגילי כושר שכיף ובטוח לעשות עם תינוקות.

 

מכון הכושר דואר ישראל

צריכים לקרוא ספרות מקצועית? חפשו אותה באודיו ועלו על ההליכון. התור בדואר עומד על 213 והמספר שלכם הוא 787? במקום להיכנס לפייסבוק, פלו לכמה שכיבות שמיכה. האם יסתכלו עליכם מוזר? בהחלט, אבל לא יסתכלו עליכם מוזר כשתהיו חטובים ומהממים בחוף הים.

שכיבות שמיכה בדואר נראה לכם מוזר מדי? חפשו גרמי מדרגות לעלות ולרדת עליהם. או שתצאו החוצה מהבניין להעביר את הזמן בהליכה.

 

רוצים לעבוד על השרירים? חפשו כיסא בתור וחזקו את היד האחורית. שבו על קצה הכיסא כשהרגליים מקבילות (90 מעלות בין השוק לירך), כפות הידיים לצדי הישבנים ואצבעות הידיים מופנות קדימה. כופפו את הזרועות וישרו חזרה, כשאתם מקפידים שלא להזיז את האגן קדימה. התחילו ב-3 סטים של 10, עם 15 שניות מנוחה בין סט לסט.

 

בטטות יש רק בתנור, לא מול הטלוויזיה

בואו נודה על האמת: אתם ככל הנראה מכורים למשחקי הכס. או לריק ומורטי. או סתם לחדשות. אבל התמכרויות הן דרך מצוינת להיכנס למשטר אימונים נוקשה. קבעו לעצמכם כלל לראות את המהדורה המרכזית אך ורק בחדר כושר. העצבים רק יגבירו את קצב הלב שלכם.

אין לכם זמן, כסף או כוח רצון להירשם לחדר כושר? אין בעיה, יש די והותר תרגילי כושר שניתן לבצע בבית, אפילו בזמן הפרסומות: Side Plank, סקוואט עם ניתור ו-Mountain Climbers. יש שפע של כתבות וסרטונים שבנושא אימונים בבית, בזמן קצר ותוך כדי צפייה בטלוויזיה או המתנה לפסטה שתרתח. אז למה לשרוף זמן כשאפשר לשרוף קלוריות (ואז לאכול פסטה)?

 

פשוט עלו במדרגות

עשו לעצמכם כלל פשוט: לעולם לא להשתמש במעלית. עובדים בקומה שלישית וגרים בקומה חמישית? חשבו על כל הכושר שתעשו אם פשוט תעלו יום-יום במדרגות. זה לא גוזל זמן, זה לא עולה כסף, זה בריא, זה מחטב את הישבן, זה מחזק את הלב. מדרגות הן ברכה.

 

בכלל, בחיים אנחנו בוחרים בקיצורי דרך בדיוק בגלל שהם קלים יותר: אנחנו מחפשים את מקום החנייה הקרוב ביותר, אנחנו מחפשים את הסופרמרקט הקרוב ביותר, אנחנו הולכים לשירותים בקומה שלנו – ולא בקומה למטה. אבל כל הרעיון של תנועה וכושר הוא להוסיף קושי, לאמץ את השרירים. עשו לעצמכם מנהג לחנות קצת רחוק יותר. עשו לעצמכם מנהג להשתמש בשירותים בקומה למעלה ולטפס לשם. השתמשו בסביבה שלכם כדי לבנות מעין תכנית כושר קטנה שתשלב בסדר היום שלכם.

 

תיקים במקום משקולות

יש לכם תיק יד? תיק לפטופ עם ידית? מעולה. כשאתם נושאים אותו, אחזו בידית כשכף היד שלכם מופנית קדימה. כופפו את המרפק ב-90 מעלות והחזיקו אותו קרוב לצד הגוף. הרימו והורידו את התיק בכמה סנטימטרים, כמו משקולת קטנה – ולאחר מכן החליפו יד. התרגיל הפשוט הזה יחזק את שרירי הזרועות שלכם ויגביר את קצב הלב. 

לסיכום – אם קשה לכם למצוא זמן לעשות ספורט, או שהמחשבה על יציאה מהבית במיוחד כדי להתאמן מעיקה עליכם, חשבו איך לשלב פעילות גופנית במהלך שגרת היומיום שלכם, ותתקרבו עוד צעד לבריאות גופנית טובה יותר.

 

רוצים לדעת אילו ביטוחי בריאות מתאימים לכם?
התקשרו 072-331-0806 התקשרו או השאירו פרטים:

או פנו לסוכן הפניקס
health_7_ways_to_get_fit