Don't Panic: המדריך השלם להתמודדות עם מצבי חירום בחו"ל

איש לא מעוניין לחשוב על מקרה חירום לפני החופשה, אך תמיד כדאי להיות ערוכים לכל אפשרות. כך תתמודדו בהצלחה עם מגוון מצבי חירום פוטנציאליים.

ברבעון הראשון של 2018, יותר מארבעה מיליון אנשים עברו בנמל התעופה בן גוריון. רובם המוחלט הגיעו ליעדם בשלום ושבו בשלום. רוב הסיכויים שגם החופשה שלכם תסתיים על הצד הטוב ביותר וללא תקלות. אך למרות שאף אחד מאיתנו לא נהנה לחשוב על מצבי חירום שעשויים להתרחש בחו”ל, עדיין מדי שנה מתרחשים מקרים לא נעימים שמאלצים אותנו להגיב במהירות כדי למנוע אסון. במדריך שלפניכם תמצאו את כל המידע הדרוש לכם כדי לדעת כיצד להתמודד עם מגוון מצבי חירום בחו”ל.

המחלקה לישראלים בחו”ל של משרד החוץ

במקרה של אובדן דרכון, תוכלו ליצור קשר טלפוני עם המחלקה לישראלים בחו”ל של משרד החוץ, או ליצור קשר עם שגרירות ישראל במדינה שבה אתם שוהים.

במקרה של מחלה או פציעה, נציגות ישראל הקרובה אליכם תוכל להעביר לכם רשימה של בתי חולים ורופאים והנציג הקונסולרי יעמוד בקשר הן איתכם והן עם בני המשפחה שלכם בישראל.

במקרים חריגים בלבד ובהתאם לשיקול דעתו של הקונסול, ניתן יהיה לבצע העברה של כספים באמצעות משרד החוץ ובנוסף ניתן לקבל מנציגות ישראל סיוע לוגיסטי בסידורי העברת ארון נפטר לישראל, במקרה של פטירת אזרח ישראלי בחו”ל.

חשוב ליידע את המחלקה לישראלים בחו”ל בכל מקרה של מאסר או מעצר. במקרים אלה הנציגות הישראלית תוכל לספק לכם את פרטי לשכת עורכי הדין המקומית והנציג הקונסולרי ידאג לבדוק את התנאים שבהם אתם מוחזקים. הנציג הקונסולרי אחראי גם כן לוודא שאינכם מופלים לרעה בשל היותכם ישראלים ואם תחפצו בכך, יוכל לעדכן במצבכם את המשפחה בישראל.  

  • לגזור ולשמור – מספרי הטלפון של המחלקה לישראלים בחו”ל הם 02-5303-287/648/644/401, הטלפון של מרכז המצב במחלקה הוא 02-5303-155 ובנוסף ניתן לשלוח פקס למספר 02-5304-027.

העברת כספים באמצעות “Western Union”

גנבו לכם את הארנק? שכחתם את התיק ברכבת? בזבזתם את כל הכסף שהבאתם מהארץ ונותרתם חסרי פרוטה? אל דאגה: גם אם אין לכם כרטיס אשראי ואפילו אם אין לכם חשבון בנק פעיל, עדיין באפשרותכם לקבל כסף מזומן באמצעות שירות העברת הכספים של חברת “Western Union”.

כדי לשלוח כסף מזומן דרך “Western Union”, על בן המשפחה (או החבר הקרוב) לגשת לכל סניף דואר ישראלי עם תעודת זהות, למלא טופס משלוח ולשלם במזומן. את הכסף תוכלו לקבל תוך דקות ספורות במטבע המקומי או בדולרים, בהתאם לנהלי התשלום הנהוגים במדינה שבה אתם נמצאים.
במקרים שבהם מדובר בהעברה של יותר מ-2000 דולר על ידי אדם שאינו קרוב משפחה מדרגה ראשונה, יתכן שיידרש לספק מסמכים נוספים כמו ניכוי מס במקור.

  • לגזור ולשמור – לפרטים נוספים בנושא זה, צרו קשר עם מוקד המט”ח של בנק הדואר בטלפון מספר 076-8871133.

בליעת כרטיס אשראי בחו”ל

תאמינו או לא, אבל גם כספומטים בחו”ל עלולים לבלוע את כרטיס האשראי שלכם. כדי שתוכלו לקבל כרטיס חדש או לחלץ את הכרטיס שלכם מהבנק כמה שיותר מהר, צרו קשר ללא דיחוי עם חברת האשראי שלכם. לכל חברת אשראי שמספקת כרטיסי אשראי בישראל, יש מוקד חירום הזמין מסביב לשעון לפניות של ישראלים.
שימו לב: לא תמיד ניתן לאתר את המספר בקלות. דאגו מבעוד מועד להשיג את מספר הטלפון של מוקד חברת האשראי שלכם ולשמור אותו בהישג יד.

  • לגזור ולשמור – מספרי החירום עשויים להשתנות ממדינה למדינה ולכן ודאו מראש שהמספר שברשותכם רלוונטי למדינה שבה אתם שוהים.

סיוע כספי במקרי חירום רפואיים

הדרך הטובה ביותר להיערך למקרי חירום רפואיים, היא לרכוש את Smart Travel, פוליסת ביטוח הנסיעות של “הפניקס”. לפוליסה הבסיסית כדאי להוסיף מראש את ההרחבות שרלוונטיות למצבכם הרפואי, למדינת היעד ולפעילויות שאתם צפויים לקחת בהן חלק במהלך השהייה בחו”ל. בין היתר ניתן לרכוש הרחבות כמו החמרה של מצב רפואי קודם בחו”ל, ספורט אתגרי בחו”ל, החמרה בלתי צפויה של מהלך הריון שגרתי בחו”ל ועוד.

  • לגזור ולשמור – מספר הטלפון של מוקד הסיוע לשוהים בחו”ל במקרה חירום של “הפניקס”, הזמין מסביב לשעון, הוא +972-3-9206919. מספר מוקד שירות הלקוחות (א’-ה’ 17:00-8:00) הוא +972-3-7338141 (שלוחה 2).

סיוע רפואי במקרים חריגים

אם הפוליסה שלכם לא מכסה את המצב הרפואי שנקלעתם אליו, באפשרותכם ליצור קשר עם חברת “IMA” (International Medical Assistance) המעניקה סיוע רפואי אישי לישראלים המטיילים בחו”ל ומתמחה במצבי חירום רפואיים. שירותי החברה כוללים מעקב רפואי בטלפון (לישראלים שמאושפזים בחו”ל), הערכה קלינית על ידי רופא ישראלי בחו”ל (ליווי אישי במקרים של אשפוז במחלקת טיפול נמרץ או פציעה/מחלה קשה), הטסה רפואית באמבולנס רפואי (או ליווי רפואי בטיסה מסחרית) ועוד.

“IMA” עוסקת בתחום מצבי החירום הרפואיים מ-2001 ובמהלך השנים הוציאה לפועל עשרות אלפי מבצעי הצלה, ליוותה עשרות אלפי מאושפזים והצילה את חייהם של ישראלים רבים.

  • לגזור ולשמור – מספר הטלפון של מוקד הסיוע של “IMA” הוא +972-3-920692. למתקשרים מישראל: 03-9206912.

איתור, חילוץ והצלה

מדי שנה ישראלים המטיילים בחו”ל נזקקים לשירותי איתור, חילוץ והצלה, שכלל אינם זמינים במדינות מסוימות. למרבה האירוניה, דווקא במדינות הנ”ל מתרחשות רוב התאונות הקשות המחייבות שימוש בשירותים אלה. במקרים שבהם ניתן להפעיל שירותי איתור, חילוץ והצלה, חשוב להבין כי מדובר בשירותים שעשויים לעלות עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

יש מגוון עצום של תרחישים שעשויים לגרום לאובדן הקשר עם ישראלים ששוהים בחו”ל: אסונות טבע, פיגועי טרור, תאונות אישיות ועוד. לפיכך גם במדינות מערביות יתכן שתזדקקו לשירותי איתור, חילוץ והצלה. כדי שתוכלו לישון בראש שקט בידיעה שבמקרה הצורך יהיה מי שידאג לכם, דאגו להתעניין בנוגע להרחבות המאפשרות לכם ליהנות משירותי חילוץ והצלה ומכיסוי כספי במקרה של שימוש בשירותים אלה בפוליסת Smart Travel של “הפניקס”.

  • לגזור ולשמור – הימנעו מיציאה לטרקים לבד ולפני היציאה לדרך, השאירו פרטים מדויקים על המסלול אצל אדם קרוב שניתן לסמוך עליו.

לכל צרה שלא תבוא…

בספרו המצליח “באדולינה”, כתב גבי ניצן, כי “מי שלא מאמין בצרות – הצרות מאבדות בו עניין”. הלוואי שהחיים האמיתיים היו פשוטים כמו החיים בממלכת באדולינה, אך החיים הם לא ספר: גם אם אתם טסים למדינה שנחשבת לבטוחה יחסית, זכרו שהחיים לפעמים מזמנים לנו הפתעות לא נעימות במיוחד. אז הקפידו לשמור על ערנות במדינת היעד, להסתובב עם דרכון או כל תעודה מזהה אחרת וליצור קשר עם המשפחה בישראל לעתים כמה שיותר קרובות (כי חבל שידאגו לחינם). שתהיה לכם טיסה מצוינת ושובו בשלום.

לקבלת הצעה משתלמת בביטוח נסיעות לחו"ל

התקשרו 072-331-0099
או היכנסו לאתר:
או פנו לסוכן הפניקס
travel_dont-panic